4 Aralık 2017 Pazartesi

Erasmus'a gitmeden önce okunması gereken bir yazı! ✌

Herkese merhaba ! 👋



Bu sene Erasmus için başvuruların başladığından haberim oldu. Belki biraz da erkendir bilemedim. Ben gitmeye geçen sene bu zamanlarda tam karar vermiş ve hazırlıklara çoktan başlamıştım. Kendi deneyimlerimden biraz bahsetmek istedim.
1. Ne istediğinizden emin olmalısınız. 😉
 
  Öncelikle okulunuzun nasıl öğrenci gönderdiğini bilmiyorum tabi değişiklik gösterebiliyor ama eğer sizin seçeceğiniz bir ülkeye gönderecekse şanslısınız! Bu konuda siz şehir ve okul belirleyip geri kalan işi okula bırakırsınız. Tabi hem iyi hem kötü olabiliyor çünkü hangi ülke hangi şehir hangi okul derken kafalarınız yanabiliyor. Bu aşamada seçenekleri sınırlamak yine okulunuza düşüyor. Varsa tanıdıklarınız önceki senelerde giden öğrencilerle iletişime geçmekte yarar var. Benim okulum ülkeyi ve okulu kendi belirleyip başvuru kağıdıma o okulu yazmamı söyledi. Belçika'da Brugge'da çok iyi bir okula gittim ama okulla ilgili bir bilgim yoktu. Tüm işler tamamlanana kadar okulu araştırmadım bile. Hatta Brugge'un büyüsüne kapılıp gittiğim güne kadar okulun tam adını dahi bilmiyordum inanın. Bu aşamada eğer size ülke seçimi için serbestlik tanıyorsa okulunuz en azından ülkeyi kendi isteklerinize göre seçip okul işinde koordinatörünüzden yardım istemelisiniz. Diğer türlü işin içinden çıkılmaz tabi.
2. Okul belirlendikten sonra kabulü bekliyoruz.

  En sıkıcı an. Ne vizeye başvuru yapabiliyorsunuz ne hayal kurabiliyorsunuz bu aşamada. Tek beklediğimiz kabul. Benim başıma da bu aşamada bir şanssızlık gelmedi. Zaten okulun kontenjanını da tamamlamamış olduğumuz için kesin kabul alacaktım. Eğer kabul aşamasında işleri hızlandırmak isterseniz araya siz de girerek bir kişisel mektup yazabilirsiniz. Ya da okulun daha önce yaptıkları etkinlikleri inceleyip bir şekilde bu etkinliklerle iletişiminiz ve ilişkiniz olduğundan bahsedebilirsiniz. Sonuçta okul ne kadar Erasmus için olsa da yani kısa süreli de olsa öğrenci kalifiyesinden hoşlanacaktır. Bir de bu aşamada okulunuzun sizi hangi dönem istediği de önemli. Eğer Erasmus döneminizi hibeli ya da hibesiz uzatacaksanız ilk dönem yani güz dönemi gitmelisiniz ki bahar dönemine uzatabilin. Tabi bu durumda her şey isteğe göre olmayabiliyor. Benim okulum güz dönemi beni kabul etmediği için ben bahar dönemi gitmiştim. Bu yüzden de uzatma şansım hiç yoktu. Eğer henüz gitmeden uzatma gibi bir fikriniz varsa ya da çok soğuk bir Kuzey Avrupa ülkesi değilse güz dönemi için başvuru yapabilirsiniz. Birçoğumuz güz döneminde Christmas tatiline aldanıp bu dönem gitmek isteyebilir. Ancak Avrupa'da işler o kadar değişik ki bir bakıyorsunuz 1 haftalık tatile girilmiş. Eğitim sistemleri çok tatilli.

3.Kabul aldınız sıra başvuru ve vizede. 👌

  Vize süreci sizi ya çok zorlayacak ya da öyle göz açıp kapatıp gezecek. Benim Belçika vizesi alırken aşırı zorladı. En son vizesiz yeşil pasaportumla 3 aylık gidip orada vize beklemeyi bile düşünmüştüm. Çünkü Ankara'ya gitmem gerekiyordu vize için. Sınav haftamda Ankara'ya tek günlük gidip geldiğim ve hala ve hala belgelerimin eksik olduğunu arayıp söyleyen bir vize şirketiyle başım dertteydi. Aslında gelecek olan belgeleri Belçika'daki okulun postayla şirkete yollaması gerekiyordu. Ama maalesef ilgili değillerdi bu konuda olan yine kime oldu dersiniz?
Bir de Belçika için bazı özellikler var vize sürecinde. Mesela rödovans ücretleri , garantörlük belgeleri, sağlık sigortası her öğrenciye göre değişiyor. Size asla bilgi vermeden sadece birkaç belge isteyen bir şirketle karşılaştıysanız az sabır! 

NOT GİBİ NOT!
Buraya bir de not eklemek istiyorum ki vize sürecinde sadece ve sadece VFS Global şirketiyle iletişimde olun. Diğer aracı vize şirketleri tamamen para tuzağıdır ve genelde paranızı isteyip size asla yardımcı olmaz. Yani internete vize yazdığınızda sizin önünüze binlerce şirket numarası çıkacak asla ve asla itibar etmeyin. Sadece VFS Global ve sitesi. Bu süreçte VFS'nin web sitesi sizin tek rehberiniz olabilir. Çünkü ne kadar çağrı merkezini de arasanız size söyleyecekleri yegane şey "Web sitemizde şu şuna tıklayıp şurada bulabilirsiniz." Ve bunu söylemek için sizi en az 8- 9 dk hatta bekletecekler. Gerçekten çok sıkıcı bir durum en çok da vize alırken sabırlı olmalısınız. Vize için ize blogumun biraz eskilerinde kalan Vize yazısını okumalısınız. Linki bırakayım da kolaylık olsun hehe.

4.Hazırlık aşamasında uçak biletiniz hazır bir de valiz kapatıldı mı oh değmeyin keyfinize.👏

  Bu arada ne yaparsanız yapın o valiz boş olsun. Ne olursa olsun götürmeyin bir şey. Ben ki 40 kilo ile gittim. Kulak temizleme çubuğum bile vardı daha ne olsun di mi? Her şey size ağırlık yapacak. Hayat kurtaracak birkaç şey hariç çoğu şeyi bırakın. Valiz hazırlarken aslında çok zorlanabilirsiniz. Çünkü siz en az 5 aylığına gidiyorsunuz ve en az 2 mevsim yaşayacaksınız. Bunun için çok değişkenlik gösteren bir valiz hazırlamalısınız. Hava genel itibariyle Türkiye'nin neresinde yaşarsanız yaşayın daha soğuk olacak. Bunun için de şemsiye , bot ve kaban doldurun. Yazlık kıyafetleriniz için de elemeler yapmalısınız ki giyebilecek misiniz çok emin değilim. Birkaç şık kıyafetleriniz olsun. Genelde hayat kurtarıcı dediğimiz neyle takarsanız takın uyumlu olacak çantalardan olsun yanınızda. Gittiniz ya çok da gezeceksiniz bunun için de gezilerde sürekli döndürüp giyeceğiniz şeyleri alın valizinize. Unutmayın gittiğiniz yer de bir yaşam yeri yani Türkiye'de işinize yarayan her türlü bakım ürününün kralını bulacaksınız oralarda. Bu yüzden abartmayın , annelerimize de abarttırmayın!Mesela kurulmuş turşunun ne işi var o valizde di mi? 

Bu süreçte sizin işinize yarayacağını düşündüğüm birkaç daha yazım var bunların linkini de altlara bırakıyorum. Eğer ayrıntılarda cevaplarını bulamadığınız sorularınız olursa bana ulaşabileceğiniz sosyal medya hesaplarım da blogun hemen sağında efenim!
Görüşmek üzere !
Gerekli linkler ; Erasmus Macerasına Hazırlık

NOT: Erasmus periyodum boyunca gezdiğim şehir ve ülkelerin bazılarının yazılarını da blogumda bulabilirsiniz. Nasıl seyahat ettiğim, ucuza biletleri nasıl bulduğum , nerelerde konaklayıp neler yiyip içtiğim ile ilgili her bilgiyi heyecanlaniyorum.blogspot.com.tr bulabilirsiniz. 😉




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder