29 Ocak 2017 Pazar

Erasmus Macerası

Evet mülakattan çıktım ve beklemeye başladım. Koordinatörümün yanına gittim ve iyi olduğumu sorun olmadığını söyledi. Ama kim gittiyse aynı şeyi söylediği için bu olumlu mu olumsuz mu anlayamadım. Bir hafta kadar geçti ve ve mülakattan da iyi bir notla geçtiğimi gidip işlemlere başlamam gerektiğini öğrendim. İlk önce hangi okula kabul edildiğimi bilmiyordum daha belli değildi. Tercih formunda 6 tane okul-ülke seçme hakkımız vardı ancak bölümümün gönderildiği ülke zaten belli olduğundan mecburi olarak ülke seçmiş oldum. Aynı ülkede yani Belçika'da 2 tane okul vardı benim bölümümün gönderildiği ancak ikisi de farklı yerlerdeydi. Bu arada bilmeyenleriniz için bilgilendirme olsun Belçika'da toplam 3 dil konuşulur. Felemenkçe - Fransızca ve Almanca . Felemenkçe ve Fransızca eşit olarak konuşulur Almanca'nın yüzdesi daha azdır. Benim gideceğim okul Felemenkçe bölgesinde ve deniz kenarında. 

  Neyse seçildiğimi öğrendikten sonra çok zorlu bir dönemin başlayacağından habersiz tabi ben pasaport çıkarmaya girişiyorum. E tabi ikamet ettiğiniz yerden başvuru yapmanız çok çok daha kolay asla şehir dışından denemeyin.Bu dediğim yeşil pasaport için geçerli.

PASAPORT 

Yeşil pasaport sahipleri için yazıyorum ki bordo veya gri ile ilgili bir fikrim yok yanlış bilgilendirme olmasın. Gerekli belgeler resmi sitede şu şekilde belirtiliyor.
HUSUSİ DAMGALI PASAPORT
18 YAŞINDAN BÜYÜK ÇOCUKLAR İÇİN ARANANŞARTLAR VE GEREKLİ BELGELER
ARANAN ŞARTLAR:
  • Evli olmamaları.
  • 25 Yaşını doldurmamış olmaları.
  • Öğrenci olmaları gerekmektedir.
GEREKLİ BELGELER:
  • Hak sahibinin çalıştığı kurum tarafından düzenlenmiş ve hak sahibi tarafından imzalanmış talep formu. (Ebeveyni çalışanlar için)
  • Hak sahibinin emekli olduğu veya çekildiği kurum tarafından düzenlenmiş emekli olduğu tarihteki kadro derecesini gösterir belge (Ebeveyni emekli olanlar ve çekilenler için)
  • 2 adet biyometrik fotoğraf
  • T.C. Nüfus Cüzdanı aslı (Nüfus cüzdanı aslı olmadan ve cüzdanda T.C. Kimlik numarası bulunmadan işlem yapılmamaktadır.)
  • Öğrenim gördükleri okuldan alacakları öğrenim belgesinin aslı.
  • Parmak izi alındı belgesi (Pasaport işlemlerinde ilk önce parmak izi vermeniz gerekmektedir. parmak izi verdikten sonra tarafınıza parmak izi belgesi verilecektir.)
  • Banka veya maliye veznesine yatırılan pasaport cüzdan bedeli ödendi dekontu.
Bu belgelerin hepsi eksiksiz tamamlanmak zorunda. Eğer öğretmen birinden yani anne ya da babanızdan dolayı alıyorsanız pasaportu ve öğretmenlerse alacağı belgeyi İl Milli Eğitim'den almaları gerekiyor. Kesinlikle İlçe Milli Eğitim size yardımcı olmuyor. Sicil Kaydı belgenizi de Adliye Sarayı'ndan gidip almanız gerekiyor. Hemen halloluyor öyle uzun süren bir işlem değil. 
  
  87,50 TL pasaport cüzdan bedeli var ödenmesi gereken. Geçen sene bu miktardaydı ancak şu anki durumunu bilmiyorum. Ben Vakıf Bank'tan yatırdım.

  Öğrenci Belgenizi ise fakültenizden değil Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'ndan almalısınız. Daha kapsamlı ve onaylı oluyor öylece. Ve ben ikisini de götürmüştüm yanımda ne olacağı belli olmaz diyerek.

  Eğer ebeveyniniz öğretmen ise (diğer kamu personellerini bilmediğim için öğretmenlerden örnek veriyorum) çalıştığı okuldaki sekretere ya da müdüre söylerse talep formunu edinebilir. Böyle şeyleri genelde kurumdaki personeller biliyor olur.

  Parmak izi ise Pasaporta başvurduğunuz sırada alınmaktadır.

Bu işlemler en fazla 20 dakika sürüyor. Yani benim yaşadığım şehirde böyleydi. Ve geri okuluma döndüğümde UPS kargo ile pasaportum geldi. Sadece 3 gün sonra elimdeydi.

DİL BELGESİ

Okulda girdiğiniz dil sınavından yani ilk yazılı sınavdan sonra sizin dil seviyeniz belirlenmiş oluyor. Bu derecelendirme A1 - A2 - B1 - B2 - C1- C2 olarak sıralanır. A1 ' den C2'ye doğru gidildikçe seviye artar. Bu şekilde belirlenen dil seviyenizin belgesini okulunuzun Yabancı Diller Yüksekokulu'ndan alabilirsiniz. Hem İngilizce hem de Türkçe olarak edinin.

LEARNING AGREEMENT

  Bu belge sizin Erasmus'la gideceğiniz okulda göreceğiniz dersleri ve aynı öğrenim döneminde kendi üniversitenizde görmeniz gereken dersleri gösterir. Yani bu "Erasmus'a gitme senen uzar , kalırsın , okul uzar" gibi kalıp düşüncelerin cevabı niteliğinde bir belge. Eşleşme durumlarını ya da eşleşmeyen derslerinizi tablo şeklinde gösterir. Bir nevi akademik takvim. Bu belge İngilizce olarak hazırlanır. Ve bu belgeyi bölüm koordinatörünüz hazırlar. Eğer sizin öğrenim üyeniz değilse yani sizin bölümünüzü bilmiyorsa mutlaka yanında bulunun ve o derslerin sahibi olan öğretmenlerinizle görüşün öyle hazırlayın derim.
  Bu belgeyi hazırladıktan sonra koordinatör karşı kuruma bu belgeyi göndermelidir. Ve onayı gelmelidir.

Şahsen benim sadece 2 dersim kalıyor alttan ve az kredili dersler olduğu için dert değiller.

ÖĞRENCİ BİLGİ FORMU

Başvurudan sonra doldurulan bir formdur. Bu formun üzerinde bazı ülke kodları , okul kodları , şehir kodları gibi birçok uluslararası kod sorulur. Bunları okulunuzun yayımladığı oryantasyon sunumuda bulabilirsiniz bulamazsanız eğer şu linke tıklayarak bulabilirsiniz.

  Application Form'da yani başvuru formunuzda yer alacak olan bankaların BIC/Swift kodu şeklinde bulunan bankaların uluslararası kodları kısmı için de linki şuraya bırakayım.

KABUL MEKTUBU

Tabi biraz atlayarak gittim farkındayım ama bu aradaki aşamaların çoğunu biliyor olacaksınız bu yazıyı okumadan. Bu sebeple gerekli yerleri anlatıyorum. Kabul mektubu sizin diğer adımınızı atmanızın sebebi diyebilirim. Eğer kabul mektubunuz gelmez ise vize , uçak bileti gibi olması gereken şeylerin hiçbirine sahip olamıyorsunuz maalesef. Ne zaman geleceği belli olmuyor örneğin benim kabul belgem başvurumdan 10 ay sonra geldi. Bu benim kabulümün geciktiğini ya da bir problem çıktığını göstermiyor. Normal şartlarda bu belgenin size gönderilmesi bu kadar sürebiliyor. Vize başvurunuzda ise mutlaka kabul belgenizin orijinali isteniyor.

  Eklemek istediğim birkaç şey daha var. Bu sınıf tekrarı konusunda birçoğumuzun kafası epey karışık. Bu durum aslında okuldan okula değişmekte. Gideceğiniz okulun da zorluğu etkili daha çok. Eğer derslerinizi orada veremezseniz bu sınıf tekrarına yol açabilir evet. Ama böyle bir seçenek buradaki okulunuzda da var. Sonuçta ders geçemezseniz sınıfta kalabilirsiniz bu bir fark değil. Dönem uzaması ise seçtiğiniz ve size açılan derslerin burada aynı dönemde almanız gereken derslerinizle ne derecede uyduğuyla alakalı . Eğer bölüm dersleriniz uyuyorsa ve krediniz yetiyorsa seçmeli derslerden alarak da derslerinizi paralelleyebilirsiniz. Bu konuda kesinlikle bölüm hocalarınızla görüşerek hangi dersleri uyduracağınıza iyi karar vermeniz gerekiyor. 

  Bir diğer konu da vize. Bu konuya da ayrı bir yazı yazmak istiyorum çünkü gerçekten çok fazla şey var toparlamak gereken. Bu süreçte maddi açıdan biraz para kaybınız olacaktır çünkü artık ödemeler euro'ya geçiyor. Özellikle Belçika için yapılan ödemeler gerçekten çok fazla. Vize için ise şirketi ya da konsolosluğu arayıp hangi şehirden vizenizi almanız gerektiğini mutlaka öğrenin ve en az 3 ay öncesinden randevu alın.

Vize yazım diğer yazıda..






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder