12 Ocak 2017 Perşembe

Erasmus Macerasına hazırlık

Herkese Merhaba!
Erasmus programıyla Belçika'ya gideceğim, gittim geldim güncellendim! Bu süreçte sınavlardan mülakatlardan başlayarak vizeye kadar her anı size yazıyor olacağım.
Ege Üniversitesi öğrencisiyim ve anlatacağım şeyler sizin okuduğunuz ya da okumayı düşündüğünüz üniversitelerden farklı olabilir.

   KARAR
   İlk önce karar verme aşamasından başlayalım. İlk önce geleceğe yönelik büyük bir adım attığınızı bilmeniz gerekiyor. Kritik ve iki yönlü bir karar olduğunu da bilmeniz gerekiyor. Yani başarılı olacak mısınız olmayacak mısınız bu iki seçeneğin sonuçları düşünün ve tartın. Bana sürekli zaten atanacaksın neden dönem uzatasın ya da kariyer yapasın? gibi saçma sorular tabi ki geldi. Aldırış etmeyin mesleğiniz ne olursa olsun dilediğinizi yapmakta özgürsünüz.




  ÇALIŞMA 
 Karar verme aşamasından sonra gerçekten ders çalışın. Ben İngilizce bir mülakat sınavına girdim ancak sizin üniversiteniz değişik dillerde de açabilir sınavı tabii. Ben herhangi bir dil kursuna gitmedim ya da yardım da almadım. Anadolu Lisesi çıkışlıyım ekstra bir eğitimim de yok. Ancak kendime içinde hep text bulunan İngilizce kitap aldım sadece bir taneydi. Eskiden kalma bir de sözlüğüm vardı eğer merak ederseniz bana sorabilirsiniz markalarını söyleyebilirim. Bu ikisiyle çalıştım hep. Ancak bana en çok yararı olan şey ise yabancı dizilerdi elbette. Sonuçta bu süreç içinde size sadece yazılı sınavla gelmiyorlar. Mülakatı da var bu işin sözlü olarak. Dolayısıyla doğru ve akıcı şekilde konuşmanız gerekiyor. Bunu yapmak için evet kesinlikle pratik gerekiyor ama nasıl yapacağınızı bilmiyorsunuz. Haklısınız ben de bilmiyorum zaten pratik de yapmadım. Ancak yabancı diziler ve yabancı filmler çok fazla işinize yarayacak bu süreçte. Bu dizilerin diline de aksanına da dikkatli olun ve öyle seçin. Ben ilk önce İngilizce altyazı izleyerek başladım ancak daha sonra altyazısız izledim. Altyazısız izlediklerimin de durdurup repliğini deftere yazıp sonrasında kontrolünü yaptım vs. Tabi bu benim yöntemim siz kendinize de ayrı bir yöntem belirleyebilirsiniz elbette.

   Online olarak yararlanabileceğiniz bazı dil öğreten siteler de mevcut. Çok duyduğunuz Duolingo mesela. İngilizce bölümünü 2 kere bitirmiştim ben Duolingo'nun çok basit ve öğretici bir anlatımı var göz atabilirsiniz. Bunun gibi birçok site var merak ederseniz sorabilirsiniz.


 
   Daha sonra gelelim gramer öğrenmeye. İngilizce gramer kitapları yalan dolan. Ben onların işe yaradığını asla düşünmüyorum. Çünkü size zaten 4. sınıftan beri (ortalama) gramer öğretilmeye çalışılıyor. Ancak bizim ihtiyacımız olan şey bu değil. Yine de tabi ucuzundan elde edebiliyorsanız şöyle bir bakın tabi belki ihtiyacınız vardır ancak ben hiç yararlanmadım.

  MÜLAKAT

  Yazılı mülakat sınavımız zordu gerçekten. Sonuçta aynı sınava tüm fakülteler giriyor. Benim önümde oturan arkadaş İngiliz Dili ve Edebiyatı okuyordu misal. Ben en son 3 sene önce ders niteliğinde gördüm İngilizce'yi ancak onun hayatı İngilizce. Tabii ben bunu görünce modum düştü sınav başlangıcında. Sına 100 soruluktu ve en az 60 tanesini doğru bilmem gerekiyordu. LYS- 5 'e yani Yabancı Dil sınavından sonra girdiğim tek İngilizce sınav buydu ve gerçekten hiç aşina olmadığım sorular vardı . Bildiğiniz edebiyat soruları gibiydi; en kesin bilgi soruları ya da paragrafın akışını bozan cümle gibi sorular vardı. Bildiğiniz Kpss ve Ygs gibi.

  Sınav çıkışı hiç düşünmüyordum geçebileceğimi moral bozukluğuyla çıktım teselli edildim tabii. Sonra sınavlar açıklandığında gayet iyi bir not aldığımı öğrendim benim için baya iyiydi tabi ama yine de bir yetmemişlik duygusu vardı ne yalan söyleyim. 


  Ardından sözlü mülakat sınavımız oldu. Bu sınavdaki soruları açıklamam çok doğru gelmediği için açıklamayacağım ama hem Türkçe hem İngilizce sorular soruldu. Hem benim fakültemden hem Yabancı Diller Yüksekokulu'ndan toplam 6 öğretim üyesi geldi. Sonra 8 oldular. Hayatınızda ilk defa akademik şekilde İngilizce konuşacaksınız ve önünüzde 8 kişi var.


  Mülakat toplam 20 dakika kadar sürdü belki de daha fazlaydı tam hatırlamıyorum. Yarı İngilizce yarı Türkçe konuştuk. Sorular aslında zorlayıcı değil. Sizi zorlayan orada baskı altında hissetmeniz. Sonuçta hayatımın en uzun İngilizce konuşmasını yapacaktım. Hocalarım çok iyilerdi heyecan yapmamam için sohbet havasında sorular sordular. Şanslıydım bu konuda gerçekten . Bir yandan tabi ki sonuçta evet ya da hayırlarına bakıyor gidip gitmemem. Elimden gelenin en iyisini yapmam gerekiyordu. Bir şekilde mülakat da geçti. Ben tabi ne yapacağımı bilmiyordum çünkü ne yaptığımı da bilmiyordum. İyi miydi kötü müydü bir değerlendirme fikrim bile yoktu. Sonrasında 1 hafta kadar bekledim ve sonuçlar açıklandı. Kabul edildiğimi öğrendim. Tabi art arda gelen belgelerin başlangıcıydı.

  BELGELER

  Bu aşamadan sonra üst sınıflardan gidenlerle konuştum, Bloglar okudum, giden gitmeyen her türlü Avrupa görmüş ve bu öğrenci vizesi hakkında bilgi sahibi olan herkesle iletişim kurdum bir şekilde. Çünkü tek başınıza halletmeniz olanaksız. Eğer sizden yanaysa şans, muhatap olacağınız kurumda çalışanlar iyi insanlardır ve yardım ederler. Ama diğer seçenek daha yaygın ki asla yardım etmezler. "Bunu yapacaksınız, bekleyeceksiniz, yapabileceğim bir şey yok"çularla başınız dertte.

  Bunu söylemekten pek hoşlanmasam da biraz sivri dil kullanmak bu aşamada size yardımcı olacaktır. Sağlık sigortaları, vizeye başvuru aşaması, okulunuzun AB ofisi, ulusal ajans onayı, akademik tanınma belgeleri derken okulu arada unutuyorsunuz ister istemez. Çünkü bu kadar şeyin arasında okulla ilgilenirseniz ötesi intihar.
Bir şekilde bu süreç geçecek fazla hayal kurup fazla umutsuzluğa da kapılmayın. Olanı izleyin. Çünkü sizin tıkandığınız yerde yol açılıyor. Başvuru formunda dolduramadığınız yerler için bana ulaşabilirsiniz. Çünkü bu süreçte yardıma ihtiyacınız olduğundan şüphe yok!


  Başvuru formları kabul mektupları vizeler .. Bu belgelerin sonu yok . Ama hepsiyle uğraştığınıza değecek. Gereken belgeler vize ve daha fazlasını diğer yazılarımda bulabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder