5 Şubat 2017 Pazar

Belçika Bira Festivali




Yeniden..
Bugün bira festivali başladı. başladı derken sadece 2 gün sürüyor sabah 10'da başlayıp akşam 10'da bitiyor. Sanıldığı gibi Bira Festivali'nde her bira bedava değil.Hatta hiçbir bira bedava değil. Ancak kupon ve bardak satın alıyorsunuz ve her kupon karşılığında bir bardak bira deniyorsunuz.

 Festivalde toplam 350 çeşit bira var. Tabi paranız el verdiği kadar deneyin derim. Sarhoş olmak da cabası bir yandan. Fiyatlar ucuz olmadığından sadece tek seferlik alabildim bira bardağımı. 15 Euro karşılığında 5 biralık kupon alıyorsunuz. Ya da ikili eşleşerek 30 Euro verip 11 kupon alabiliyorsunuz. Bu şekilde minimum 5 bira denemiş oluyorsunuz.




  Ben biradan nefret eden biri olarak buraya gelmişken bu fırsat kaçmaz diyerek denedim tabi ki. Meşhur siyah bira ilk denediklerimden biriydi. Tadı iğrenç alkol oranı %14. Gerçekten çok kötü bir tadı var ancak biradan hoşlanan ve alkole dayanıklı olanlar her bira standından siyah bira aldı bunu gözlemledim diyebilirim.

  Meyveli biralardan denedim tabi ki. Hem tadını katlanabilir kılsın hem de denemiş olayım diye. Muzlu , elmalı , çilekli , vişneli , hindistan cevizli denedim. Tabi hepsini tek içmedim. Arkadaşlarımdan tattım çoğunu. Normal bira en garantisi her zaman söylüyorum bunu ama illa meyveli deneyelim ve paramız boşa gitmesin derseniz elmalı ve vişneli deneyin diğerleri çok kötü.

  Festival Brugge'da oldu ve Grote Markt'ta Belfort Tower'ın hemen önünde kurulan çadırda yapıldı. Bu yüzden ulaşım da çok kolaydı ve hemen her Avrupa ülkesinden insan görebildik. Ve tabi ki Türkleri de çok fazla gördük. Tabi insan seviniyor.

  Festival haftasonu boyunca devam ediyormuş. Yani bir önceki günden kalan kuponlarınızı diğer gün bardağınızı götürmek kaydıyla kullanabilirsiniz. Biz biraz geç gittiğimiz için saat 8 civarında oradaydık. Tabi 2 saatte 5 birayı benim bünyem kaldırmazdı. Ben de kuponlarımın hepsiyle bira alamadım.

  Festival sırasında bardağım düştü ve kırıldı. Bunun telafisi için bir bira standından bardak istedim ve 2 kupon karşılığında hem bardak hem bira verebilirim dedi. Benim için içtiklerim ve tattıklarım yeterliydi zaten. Bu şekilde bardağıma kavuştum . Önemli olan bardak çünkü anılar önemli benim için.

  Bu arada böyle şeyler hayatımızda bir kere yaşanır diyerek bir hatıra kutunuz mutlaka olmalı. Ben her bulduğum şeyi alıp hatıra kutuma atıyorum. Bardak da bunun için önemli. Diğer standlardan da bardak altlıkları topladım. Şimdiden odamın bir dekorasyonu haline geldiler. Hepsini duvarlara yapıştırdım. Türkiye'ye dönerken de yanımda götüreceğim.

 Bira festivali bu şekildeydi. Güzel bir gündü. Kalabalık bir grup olduğumuz için eğlenceli geçti. Ardından da bir yerlere gittik tabi ki. Bu şekilde kalabalık gidilirse daha güvenilir ve daha eğlenceli olacağını düşünüyorum.

Festivalin internet sitesini inceleyebilirsiniz. İngilizce dil seçeneği de mevcut.


 Görüşmek üzere....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder