21 Şubat 2017 Salı

| Erasmus | Brugge'da ne yenir?

  Merhaba , en önemli işim öğrencilik olduğu malum ve ben de biraz gelişip en ucuz daha da ucuz şeyleri bulmaya çalışıyorum kıdemli öğrencilik çünkü.
  Brugge'da yaşıyorum önceki yazılarımda da bahsettiğim gibi. Brugge pahalı bir şehir özellikle Avrupa'ya göre ve Belçika'nın diğer şehirlerine göre. Hollanda kadar değil tabi ama gerçekten cebi zorlar. Her sokakta en az 2 tae Belgian Fries satan satıcılar görürsünüz ama fiyatta birbirleriyle yarışır. Ortalam 3-3.5 Euro olan fiyatları var. Ben ne yaptım ne ettim 2 Euro'ya buldum ve gerçekten güzeldi. Yani 4 Euro'ya yiyeceğiniz kızartmadan farklı değildi öyle diyebilirim. Ancak aynı şeyi waffle'lar için söyleyemeyeceğim çünkü waffle'lar ucuzlaştıkça tadı düşüyor. Bu arada waffle dediğimiz şey sadece waffle ekmeği. Üstüne ekleyeceğiniz bir bitter Belçika çikolatası için 1 Euro ödemeniz gerekiyor ekstra. Ya da muz ekleyecekseniz ortalama 2 Euro ödüyorsunuz. Benim size önerim Grote Markt'ta sokaklardan birine girdiğinizde fiyata değil kalabalıklığa bakıp waffle alın.
  Belçika çikolatası ise Brugge'da çok pahalı. Ortalama kilo fiyatı 20 Euro. Tabi 12 Euro'ya da buldum ve çok da güzeldi oradan alacağım Türkiye'ye dönerken. Ama tabi Fresh Belgian Chocolate yazısını görünce farklıdır diye düşünenler olacak. Hayır değil hepsi aynı çikolata ve hepsi de "fresh". Sadece tadarak alın. Ve şunu da eklemek istiyorum burada öyle her çikolata mağazasında size ücretsiz tattırmıyorlar çikolatayı öyle bir şey düşünerek hepsine girmeyin.
  Belçika biraları tabi anlatmakla bitmez. Burada en ucuz bira Jupiler. Tadı sıradan ama Efes'ten kötü. Güzel bir bira istiyorsanız "Chimay , Brugse Zot" gibi hem ucuz hem de her yerde bulabileceğiniz farklı tatlardaki biralardan içebilirsiniz. Daha birçok bira var tabi size yazacağım ve benim tattığım.
  Ayrıca bira fiyatları da şişe başı alırsanız marketten 2 Euro'ya alırsınız.Bir gece kulübüne gittiğinizde ise 3 Euro ödersiniz. Çok da bir farkı yok.
  Şaraplar da çok ucuz eğer sarhoş olmak istiyorsanız şarap alın. Çünkü alkol oranlar yüksek ve dediğim gibi ucuz.
  Sıcak çikolata için. Sadece bira içip geçirmeyin Brugge'u. Çünkü burada onlarca farklı sıcak çikolata çeşidi var. Marshmellowlu , yeşil çaylı , beyaz şaraplı bile gördüm ama henüz denemedim. Hepsinden denemelisiniz.
  Midye çok meşhur ve maalesef restoranlarda oturup yemeniz gerekiyor. ŞAyet eğer marketlerden alırsanız da ısıtmanız gerek. Ancak marketlerdekinden istediğiniz tadı alabileceğinizi sanmıyorum. Kilosunu 3,5 Euro'ya Lidl , Aldi gibi marketlerden bulabilirsiniz. Ancak dışarıda restoranda yemek isterseniz bir kovasına 25 Euro ödemek zorunda kalabilirsiniz. Bu arad midyelerin içinde pirinç yok bizimkilerden farklı olarak. Sade olarak servis ediliyor.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder