3 Nisan 2017 Pazartesi

İtalya'nın Muhteşem Kenti , Roma'sı | Erasmus

Herkese Merhaba!

Geçtiğimiz hafta Cumartesi’den Salı’ya küçük bir tatilimiz vardı. Biz de bilet bulalım Roma’ya gidelim dedik. Aslında tatil planlarken önce rotayı belirlemiyoruz. Açıyoruz RyanAir , Eurowings veya Skyscanner’ın sayfasını en ucuz destinasyona bakıyoruz. RyanAir’in sitesinde eğer kalkış noktasını seçerseniz sayfanın en alt kısmında size en ucuz seçenekleri sunan bir kısım görebilirsiniz . Aynı şekilde Skyscanner’da da “En Ucuz Ay” seçeneklerini bulabilirsiniz tarihler kısmında. Biz de tam böyle yapıyoruz. Aslında Roma en ucuz seçeneğimiz değildi ama gitmek istediğimiz şehirler arasında en ucuzuydu . 2 İngiliz 1 İsviçreli 1 Avusturyalı 2 de Türk olarak gittik tatile. Gidiş-geliş 70 Euro bilet ve konaklamayla beraber 116 Euro’ya ihtiyaçları ödedik. Orada da tabi yediğimiz içtiğimiz derken biraz daha arttı.

Ulaşımı Nasıl Sağladık?
Sabah 2.30 da Brugge’dan Charleroi Havalanına gitmek için fibco.com otobüslerini kullandık. Uçuşumuz sabah 7.00’daydı ama daha öncesinde otobüs olmadığı için bu kadar erken gitmemiz gerekiyordu. İlk önce havaalanına Rome Fiucimino Havalanına sabah 9 gibi indik. Roma’da 2 tane havaalanı var biri Fiumicino diğeri Ciampino.  Fiucimino’dan Termini istasyonuna giden otobüsleri hemen havaalanı çıkışında bulabilirsiniz. 5 Euro’ya bilet alabilir ve Termini’ye gidebilirsiniz . Termini merkez tren istasyonu sayılabilir. Her yere yakın. Aynı zamanda bizim hostelimize de yakındı.

Nerede Kaldık?
Hostelin adı normalde 4you idi. Biz oteli ararken bir adam geldi ve bugün 4you müsait değil diğer otelimize götürelim sizi dediler. Biz bir şüphelendik sonuçta hiç tanımadığımız görmediğimiz bir adam bizi başka yere götürecek. Hayır dedik sonrasında başka birini aradık bizim hostelimizden sorumlu olan başka birini. O da aynı şeyi söyleyince gittik. Guest House’ta kaldık ama adını tam hatırlayamıyorum maalesef. Çok güler yüzlü çalışanların olduğu ve her gün oda temizliğinin olduğu bir hosteldi. Isıtma da biraz problem yaşadık ama sorun çözüldü. Hepimiz aynı odada kaldık. Çok da memnunduk hem yerinden hem de hostelin kendisinden. Her yere yürüyerek gidebiliyorduk. Collesium’a 10-15 dklık mesafede ve Fountain di Trevi ve Spanish Steps’e 30 dklık mesafede bir yerdeydi. Metro durağına ise 3 dklık mesafede. Ancak bulunduğu muhit biraz acayipti .Bir tarafı çok lüks ve güzel bir sokağı ve büyük caddesi olan bir yerdi. Diğer tarafı ise gece değişik tiplerin dolandığı biraz tekin olmayan sokaklardı.  Toplam 46 Euro ödedik 3 gece için.
Ne Yedik Ne İçtik?
  Bu arada Roma sanıldığı gibi pahalı bir şehir değildi. 3 gün boyunca kahvaltımızı otelde yaptık. Birer kruvasan yoğurt çay şeklinde gayet memnun olduğumuz kahvaltı şekliydi. Dışarda yapsaydık da baget ya da kruvasanla geçecekti . Yani bize yetti. Akşama kadar zaten mutlaka şehri gezerken elinizde bir dondurma ya da tiramisu oluyor. Bu şekilde de öğle yemeğine ihtiyacımız olmadı. Akşam yemeklerinde de pizza ve makarna ya da lazanya yedik tahmin edeceğiniz üzere. 3 gün de lüks restoranlara gittik yemek için. İkisi şehrin ortasındaydı diğeri de Collesuim’a yakındı. İlk gün Türk arkadaşımla pizzayı bölüştük. Yediğimiz pizza el yapımı bir ekmekle yapılmıştı üstünde de mantar domates zeytin gibi sıradan şeyler vardı. 9 Euro ödedik. Diğer arkadaşlarımız da lazanya ve makarna yedi. Ortalama 10 Euro ödediler. İçeceklerin fiyatları eğer marketlerden alırsanız 1 Euro’ya cola alabilirsiniz. Ama restoranlarda 5-6 Euro’yu ödemeniz gerekiyor.

2 . Gün ise yine gerçekten çok güzel bir pizza yedik. Üstünde ahtapot midye kalamar balık gibi deniz ürünlerinin olduğu bir pizza yedik. Bu pizzayı da paylaştık çünkü pizza porsiyonları çok büyük ilk önce tek yemeye karar versek de iki kişi yemek çok daha mantıklı. Daha sonra oturduğumuz restoran gerçekten harika bir ambiyansı olan bir restorandı. Yemekleri yerken  bize şarap ikram ettiler biz de içtik güzelce yemekle beraber güzel bir şaraptı. Daha sonra bir tane daha kokteyl gibi bir şeyi tadımlık kadehlerde ikram ettiler. Bu seferkinin ne olduğunu soramadık bile tadı çok kötüydü. En sonunda kalkarken hesabı istedik bizim menüden baktığımız kadarıyla pizzaya ve suya toplam 2 kişi 13 Euro ödememiz gerekiyordu. Ancak hesap fişinin altında “servis ücreti” diye ek olarak 8 Euro ödeme yazıyordu. Bu fişi bize verirken garson bize “isterseniz tip bırakabilirsiniz ama zorunlu değil “ gibi bir şey söyledi. Normalde zaten tip bırakmak zorunlu bir şey değil neden hatırlattığını anlamadık. Biz de servis ücreti dediği şeyi tip olarak anladık böyle söylemeleri üzerine. Ve tip bırakmadık biz de . Buraya bir not düşmek istiyorum ki ; Avrupalılar tip olayına çok karşı. İngiliz arkadaşım “her meslekteki insana işini yapıyor diye ekstra para veremeyeceğine göre garsonlara da veremezsin” dedi. Tam olarak böyle düşünüyorlar. Neyse biz çıktık restorandan bir arkadaşımız tuvalete gitti onu beklerken dışardan arkamızdan koşarak garson geldi ve “ 8 Euro eksik” dedi. Durumu açıkladık onlar da bize “İtalya hükümeti merkezdeki restoranlara ekstra servis ücreti alma hakkı verdi” dedi . Yani restoranda oturmak için ekstra para veriyorsunuz.

Ama dün gittiğimizde bunu yapmadık. Ve diğer günde yapmadık aslında. Sadece baya lüks olduğu için böyle bir şey yaptıklarını düşündük. Ve kalabalık olduğumuz için sorun olmadı.3. Gün ise makarna yedik. Et yiyemediğim için 4 peynirli denedim ve çok beğendim. Herkes makarna yedi son gün tabi. Gittiğimiz yer de çok merkeziydi. İspanyol Merdivenlerine yakındı. Servis elemanları ve çalışanlar çok samimi ve çok kibar insanlar. İtalyan insanları genel olarak sevdim diyebilirim. Yemeklerden bahsederken son olarak da dondurma ve tiramisudan bahsetmek istiyorum. Çünkü yediğim en güzel tiramisuydu. ” Gluten Free” dondurma ve tiramisu yapan Pompi’ye gittik.

Pompi İspanyol Merdivenleri’ne yakın meşhur bir dondurma ve tiramisu satan dükkan. Tiramisu 4 Euro ve kocaman bir dondurma 3 topla beraber 3.5 Euro. Bu genel olarak diğer dondurmacılara göre çok iyi bir fiyat. Roma dondurması diye bir gerçek var arkadaşlar. Ama her yerden yemeyin. İçeri girin bakın gözünüze güzel gelen bir yerden yiyin. Ya da kalabalık gördüğünüz yerden yiyin.