25 Mayıs 2017 Perşembe

Belçika’nın Wafflelı , İşeyen Çocuklu Brüksel’i !

Belçika’nın Wafflelı , İşeyen Çocuklu Brüksel’i !
  Herkese Merhaba!
  Erasmus’un ve Brugge’un 4. Ayında Brüksel’e ilk defa gittim . Normalde ilk ay her yer gezilir bitirilir ama nedense geciktirdim Belçika’yı gezmeyi. Brüksel’e de trenle gidebilirsiniz. 10 binişlik aldığım GoPass ile 5 Euro’ya gidip 5 Euro’ya
döndüm. GoPass sadece Belçika trenlerinde kullanacağınız 50 Euro’ya satın aldığınız ve toplam 10 binişlik hakkınızın olduğu bir bilet. Şöyle ki mesela Wallonia bölgesinde bir yere gidecekseniz trenle gidiş geliş toplam 40 Euro’ya yakın ödemeniz gerekiyor ama GoPass’iniz varsa sadece 10 Euro’ya gidip gelebilirsiniz. Bazen ise kullanmayın mesela Brugge’dan Oostende’ye gidecekseniz gidiş geliş 4 Euro’ya bilet alın ve GoPass’inizi daha uzun yolculuklarda kar etmek için kullanın. Bu arada GoPass’i herkes alabilir ama 26 yaş altındaysanız bu fiyatta daha büyükseniz fiyatlarını maalesef bilmiyorum.




  Neyse Türkler toplanıp Brüksel’e gittik. Brüksel’de 3 tane tren istasyonu var. Brüksel Zuid-Midi-Noord. Noord’ta inerseniz Türkiye’ye gitmiş oluyorsunuz çünkü tamamen Türklerin olduğu bölge kuzey bölgesi. Özkardeşler Kuyumculuk , Süleyman Kasap gibi tabelalarla karşılaşırsınız. He Türk yemeği özlediyseniz de çok iyi seçenek , künefe açık büfe kahvaltı baklava her şey var. Girdiğiniz mekanda da baya karadeniz müziği çalar yani bildiğiniz Türkiye.
  Biz de sabah kahvaltı yapalım dedik ve Türk restoranına gittik. Gözlemeli menemenli ve sucuklu yumurtalı böyle bir kahvaltı aldık 6 kişi. Ha zaten 5 aylığına burdayız olmasa da olurdu ama toplanınca Türkler olarak böyle ir kahvaltı yapalım dedik.

Müzik Enstrümanları Müzesi

  Sonra Brüksel Grote Markt’a gidelim ve Manneken Pis yani işeyen çocuk heykelini ve Hotel De Ville’in binasını görmeliydik. 

Manneken Pis.
Üstü restore edilen bir bina.


İtiraf etmeliyim Manneken Pis için çok ihtişamlı ve büyük bir bölgenin ortasında görmeye değer bir heykel bekliyordum. Ama sadece iki karış uzunluğunda ve öylesine yürürken birden köşede bir binaya konumlandırılmış şekilde bulduğumuz hayal kırıklığı yaratan heykel. 






Grote Markt'ın gündüzü ve gecesi.
Işıklandırmalar ve gotik binalar muhteşemdi.


  Heykelin bulunduğu sokak wafflecılarla , hediyelikçilerle ,çikolatacılarla dolu. Size tavsiyem waffle’ı Brüksel’de yiyin çünkü en ucuz Brüksel’de var diğer şehirlere kıyaslayınca tabi.



Kraliyet Sarayı

  Daha sonra şehir turuna çıkalım dedik . Primark’ı duymayan kalmamıştır biz de Brugge’da olmayan Primark’ı Brüksel’de bir görelim dedik ilk defa. Primark’a gitmek için şehrin merkezinden sokaklardan geçerek ilerledik. Çok güzel binaların olduğu ve öğrencilerin büyük bir kısmının Brüksel’de olduğunu keşfettik. Ve her an her yerde Türklerin yaşadığını hatta Brüksel’de olsaydım Türkçemin gelişeceğine karar verdim.
  Neyse sokaklardan ilerledik tabi bol bol sokak sanatçıları , büyük opera binaları , uzun alışveriş caddeleri her şeyden bol bol var Brüksel’de . Gerçekten Brugge’dan çok farklı . Hem modern binalar hem de tarihi evler iç içe. Ben Brüksel’i çok sevemedim sadece bir günde gezip bitirebileceğiniz bir yer. Ama alışveriş ve para harcamak için kesinlikle Brugge’dan çok daha ucuz olduğunu düşünüyorum.


  Mini Europe ve Atomium’u ve Katedrali maalesef göremedik. Hem hava çok kötüydü hem de dönmemiz gerektiği için başka bir sefere görmek üzere erteledik.

  Belçika Kraliyet Sarayı’na doğru giderken Müzik Enstrümanları Müzesi’nin önünden geçebilirsiniz. Eğer merkezden çıktıysanız yola daha şanslısınız çünkü Cinquantenaire Parkı’nı da görme şansınız var. Gitmeden önce mutlaka offline bir map indirin tabi her gezinizde yapmanız gereken bir şey bu.


  Bu arada Belçika’dan dönerken çikolata alacaksınızdır mutlaka bu yüzden çikolata alma işini Brüksel’de yapabilirsiniz . Brugge’dan çok daha ucuz olduğunu gördüm. Hatta diğer hediyelikler için de Brüksel’i Ghent’i tercih edebilirsiniz.
  Brüksel’i çok sevmedim bir daha gider miyim bilmiyorum ama Belçika’ya gelmişken mutlaka görmeniz gereken bir yer tabi..
  Diğer yazımda görüşmek üzere!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder